|
شنبه 21 فروردين 1395 ساعت 17:55 |
بازدید : 2285 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
radio divar ,
radio divar hichkas ,
radio divar amir tataloo ,
مصاحبه هیچکس ,
مصاحبه رادیو دیوار ,
رادیو دیوار ,
رادیو دیوار دانلود ,
دانلود رادیو دیوار ,
دانلود مصاحبه امیر تتلو ,
دانلود مصاحبه رادیویی امیر تتلو ,
دانلود رادیو رپ ,
مصاحبه رپ ,
دانلود مصاحبه رادیو دیوار ,
لینک دانلود رادیو دیوار ,
رایدو دیوار ,
دیوار رادیو ,
radio divar ,
radio divar1 ,
radio divar podcast ,
radio divar podciast ,
divar radio ,
tataloo radiodivar ,
divar tataloo ,
divar hichkas ,
hichkas divar ,
hichkas interview ,
tataloo interview ,
radiodivar interview ,
rap20 ,
arian kabiri ,
arian rap20 ,
rapbist ,
rapbistblogfa ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
|
شنبه 14 فروردين 1395 ساعت 13:44 |
بازدید : 5197 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
فرق موزیک ویدئوهای زیرزمینی و مین استریم
ویدئوهای زیرزمینی (Underground)
به تازگی فضای کلاسیک زیرزمینی توی ویدئوهای هیپ هاپ ایرانی باب شده که خیلی ها فکر میکنن این یک پسرفت باشه و دلیل این تفکر خام اینه که دوستان ویدئوهای زیرزمینی بزرگان موسیقی زیرزمین دنیا رو دنبال نکردن برای مثال ویدئوهای صدای اتحاد , مسافر , قبرستون هیپ هاپ , سایفر پیشرو , یه مشت سرباز و… بدلیل اینکه این ویدئوها مثل ویدئوهای پاپ یا کلا فضای تجاری نداره و برعکس خیلی ادیت های ساده و کمرنگ با چرخش کم دوربین و… رو دارن دوستان به اشتباه فکر میکنن این ویدئوها ضعیفتر از ویدئوهای پاپ هستن این نوع ویدئو ساختن کار هرکس نیست و توی ایران معمولا مثل ویدئو یاس و تک ناین کار نچندان پخته ای در میاد مگر اینکه یک فکر بزرگ پشتش باشه که نمونه های خیلی خوبی توی سبک های زیرزمینی دیگه هم از این نوع ویدئو ساختن استفاده میشه برای مثال ویدئو Nothing Else Matters از گروه Metallica یک نمونه خیلی خوب از ویدئوهای زیرزمینیه که مثل حرف های توی آهنگ با ویدئو ثابت کردن که “هیچ چیز برامون مهم نیست” و از لحظه هایی که داشتن موزیک رو دور هم میساختن فیلم گرفتن و ویدئوش کردن با اینکه میتونستن خیلی ادیت های رنگی و مکان های باکلاس برن و لباس های رسمی و نو بپوشن برای ساختن ویدئوشون اما زیرزمین خواستگاهش چیز دیگه ای هستش.
ویدئوهای تجاری (Main Stream)
تعریف هایی که از ویدئوهای زیرزمینی کردم دلیل نمیشه که از ویدئوهای خوب مین استریم (تجاری) بدی بگم اما متاسفانه این نوع ویدئو اکثرا خواننده ها و حتی کارگردان هایی توش دست دارن بیشتر دنبال پول هستن و شهرت هم یکی دیگه از ریشه هاش هستش که باعث شده خیلی ها وارد این مارکت بشن اما بازهم ویدئوهای خیلی خوبی توی مین استریم پیدا میشه و شاید اکثر ما بیشتر ویدئوهایی که دوست داریم مین استریم یا همون تجاری باشن اما امکانات زیادی میخواد و ممکنه روزی دیگه ویدئوها به کار نیاد و حتی بزرگانی مثل مایکل جکسون ویدئوهایی دارن که اگه امروز منتشر میشد زیاد جواب نمیگرفت و این نشون میده ویدئوهای مین استریم رو باید با دقت بیشتری ساخت بجای استفاده بیشتر از تکنولوژی باید ایده های روی خوبی کار کرد مثل رقص های مایکل جکسون یا ایده های اکثر ویدئوهای امینم.
دانلود pdf این مقاله
برچسبها:
مقاله ,
رپ بیست ,
وبلاگ رپ بیست ,
آرین رپ بیست ,
آدرس جدید رپ بیست ,
آدرس جدید rap20 loxblog com ,
rap20 loxblog ,
رپ بیست لوکس بلاگ ,
رپ20 ,
رپ20 لوکس بلاگ ,
وبلاگ آرین رپ بیست ,
نقد آرین ,
نقد آرین کبیری ,
نقد آرین رپ بیست ,
دیس آرین رپ بیست ,
دیس آرین کبیری ,
آرین کبیری نویسنده ,
آرین رپ ,
arian ,
arian kabiri ,
arian rap20 ,
arian rapbist ,
arian loxblog ,
آدرس جدید رپ بیست ,
,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
یک شنبه 8 فروردين 1395 ساعت 18:55 |
بازدید : 5134 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
توپاک ,
دانلود موزیک ویدیو hit em up توپاک ,
دانلود موزیک ویدیو 2pac ,
دانلود موزیک ویدیو dr dre ,
2pac iran ,
دانلود موزیک ویدیو if my homie calls ,
,
دانلود موزیک ویدیو smile ,
دانلود موزیک ویدیو scarface ,
دانلود موزیک ویدیو دیس توپاک به بیگی ,
دیس توپاک به نوتوریوس بی آی جی ,
دانلود همکاری توپاک و دکتر دری ,
رپ دری ,
دکتری دری ,
اسنوپ داگ ,
موزیک ویدئو اسنوپ داگ و توپاک ,
موزیک ویدئو توپاک و بیگی ,
موزیک ویدئو توپاک و اسکارفیس ,
توپاک و اسکارفیس ,
توپاک و کارگردان های ایرانی ,
گوبی رحیمی ,
برادران هیوز ,
توپاک هیت ام آپ ,
,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
جمعه 6 فروردين 1395 ساعت 15:25 |
بازدید : 2512 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
نگاهی به صبح بخیر ایران صادق
Genere: Rap Pop
پیش زمینه
صبح بخیر ایران اولین آلبوم کوتاه رپ پارسی نبود اما بدون شک اولین آلبوم کوتاه موفق رپ پارسی بود که با 6 قطعه درسال 1390 منتشر شد
بعد از انتشار این مجموعه استعدادها و حتی بزرگان دیگه تشویق شدن برای انتشار EP بجای تک آهنگ و این یک تحول خوب بود
این مجموعه کوتاه خبر از پایه گذاری تشکل یا همون Label جدید به نام کاغذ رکوردز رو میداد
معرفی استعدادی به نام صادق با آهنگسازی به نام پورنام و شاید از همه مهم تر پرکار شدن ابلیس با نام جدید حصین.
نقد و بررسی
تعجب میکنید اما باید اینطور شروع کنم بعد از انتشار اثر یه روز خوب میاد از هیچکس ژانر جدیدی وارد موسیقی رپ پارسی شد که به شدت مخرب بود!
از Intro آلبوم سکوت بهرام گرفته تا با من قدم بزن سورنا و 90% از EP صبح بخیر ایران صادق
بدلیل ضعف لهجه و زبان پارسی در ریتمیک تلفظ کردن کلمات برخی از رپرهای ایرانی ژانر جدیدی ساختند که تمپو پایین تری داره و به شکل ساده ای کلمات روی بیت کشیده میشه
روش مشابه این ژانر رو میشه در امریکای شمالی و کارهای Cheef Keef و Lil Wayne و Drake و... یافت که بر اساس لهجه ای که مردم اون منطقه صحبت میکنن موسیقیشون رو هم میسازن
یعنی موسیقی با کلام باید با زبان همخوانی داشته باشه تا مخاطبان بیشتری ارتباط احساسی با آثار برقرار کنن
اما اگر قرار باشه رپ بجای بین ریتم خوانی تبدیل بشه به روی ریتم خوندن (مثل بحر طویل) دیگه نمیتونه رپ قویئی باشه و در مقایسه با فلوهای پیوسته و سخت شکست میخوره.
بنابرین این مجموعه کوتاه رو بیشتر باید دلی نگاه کرد و توی وزن و قافیه ها و تا حدودی استایل و بیت ها بررسی کرد.
سعی میکنم به هر قطعه گریزی بزنم و بصورت کلیشه ای دونه به دونه قطعه هارو بررسی نکنم چون به نظرم کار زیاد جالبی نیست و یک نگاه از بالا و خشک رو به مخاطب میده که از هنر دلزده میشه و خودم قبلا تجربه ش کردم.
بیت های آلبوم اکثرا ترکیب شده هستن که بعضی از دوستان به اشتباه فکر میکنن تلفیقی هست
ترکیب یعنی استفاده از سازها و تلفیق یعنی ساختن یک موسیقی با عناصر دو یا چند سبک موسیقی که حرکت بسیار کمیابی توی موسیقی هستش و منتقدین زیادی هم داره. بگذریم..
همونطور که گفتم فلو ها کش دار و ضعیف هست که اگر صادق روی بیت هایی به این شکل "پاپ" میتونست رپ ریتمیک و پیوسته ای سوار کنه واقعا جای تحسین داشت
نکته جالب توجه شروع کارهاست که بعضیاشون حتی 1 دقیقه Intro خالی دارن و بعد شروع میشن که حرکت جالبی بود و البته قبلا بعضی رپرها مثل "یاس - با من باش" این حرکت رو انجام داده بودن اما به این موفقی نبودن و نتونسته بودن کاری کنن که مخاطب با 1 دقیقه قبل از شروع خواننده با اثر زندگی کنه.
Intro ها واقعا خوب انتخاب شدن از شروع تصور برانگیز "جفت کفش گرفته" تا عوض شدن آهنگ های قدیمی ایرانی در "صبح بخیر ایران"
استفاده سازها قطعا مخالفان زیادی بین نوازندگان موسیقی پاپ ما داشته اما مسئله اینجاست قصد صادق تلفیق نبوده بلکه ترکیب بوده و امثال آقای امین بیداد که دشمنی عجیبی با ترکیب موسیقی بدون تلفیق دارن باید بدونن اینکار (ترکیب کردن بی ربط ساز و سبک) اسمش ساز انداختن روی بیت نیست بلکه تجربه ای از ترکیب هست و کاملا قابل احترامه.
سنگین آهنگی که خیلی از استفاده کننده های ماریجوآنا بهش اعتیاد دارن عمق عجیبی داره که از نظر موزیک خیلی روش کار کردن تا بتونه روح مخاطب رو با تیرگی اتاقی که توش نشسته آشنا کنه و به نظرم این از آثار موندگار رپ ایران میشه اما اینکه غیر ایرانی های هیپ هاپی از شنیدن این نوع رپ بدشون میاد یا ... نمیدونم.
آسمون بسیار شباهت داره به آهنگ "یه روز خوب میاد" از هیچکس که حتی موضوع و صدای صادق شبیه به هیچکس شده توی این اثر.
صدای جدیدی که از حصین توی این مجموعه میشنویم بدون شک اگر نبود آلبوم به این خوبی بزرگ نمیشد.
آهنگ "جفت کفش" هم ضعف بزرگش اینه که صدای صادق اصلا به بیت نمیخوره و یک خش مشخصا ادایی و مصنوعی از صداش درمیاره که حس طبیعی موزیک رو خراب میکنه.
آهنگ "آخرین شانس" که میگن از پورنام هست واقعا قطعه اضافی و بی استفاده این مجموعه هست که مشخص نیست به چه دلیل در این مجموعه یک ترانه غمگین عاشقانه از آهنگساز با ترانه ای بی احساس اون هم با طول 1 دقیقه گذاشته شده!!!
سعی کردم دونه به دونه آهنگارو بطور کلی بررسی کرده باشم اما واقعا درکل یک مجموعه دلی خوب بود که نوآوری هایی داشت که خیلی موافق و مخالف داشت و من از این نوع مجموعه ها به شدت لذت میبرم
آهنگ نمک نشناس هم میتونست معرف صدای زن جدیدی باشه که اسم این خانوم تا حدودی گمنام هست و ترانه هایی بصورت گسترده و تکی از ایشون نشنیدیم!
کورس ها به خوبی با تنوع تقصیم شده و هیچکدوم رو هنرمند اصلی مجموعه که مشخصا صادق هست اجرا نکرده
و بجز قطعه "جفت کفش" باقی کورس ها رپ نیستن یا اینکه اثر کورس نداره که بازهم نکته قابل تحسینه.
در آخر باید در مورد پایان و Outro آهنگ ها بگم که شنونده رو منتظر نگه میداشت
از پیانو پایانی "نمک نشناس" گرفته تا افکت بارون آخر "آسمون" و محو شدن "سنگین" و...
صبح بخیر ایران رو میشه یه آغاز خوب با تجربه های مختلف و دور از هیپ هاپ واقعی دونست
آخرین قدرت هیپ هاپی اثر در وزن و قافیه های دو کلمه ای که تکنیک صحیح نوشتن رپ هست خلاصه شد و اگر این امتیاز نبود قطعا آلبوم بطور کلی خراب میشد اما این عنصر حفظ شد.
دانلود مقاله در فایل PDF
...
تماس با من
برچسبها:
نقد آلبوم صبح بخیر ایران ,
sadegh ,
sadegh sob bekheyr iran ,
sobh bekheyr iran ,
rapbist ,
رپ بیست ,
رپبیست ,
رپ20 ,
رپ 20 ,
sadegh sobh bekheyr ,
صادق و حصین صبح بخیر ایران ,
نقد آهنگ ,
نقد آلبوم ,
نقد تک آهنگ ,
نقد آهنگ سنگین ,
نقد صادق ,
نقد حصین ,
نقد آلبوم رپ ,
sadegh sonh bekheyr iran naghd ,
naghde rap ,
rapbist ,
rap20 ,
rap20loxblog ,
rap20glxblog ,
rap20mahtarin ,
sadegh ft ho3ein ,
نقد آلبوم های رپ ,
نقد آلبوم های رپ فارسی ,
رپ فارسی ,
رپ پارسی ,
iranian hip hop ,
,
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
|
سه شنبه 3 فروردين 1395 ساعت 12:15 |
بازدید : 2689 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
دانلود رادیو گپ گپ ,
رادیئو ,
رادیو رپ ,
رپ بیست ,
آدرس جدید رپ بیست ,
سهند کوآزای ,
سهند کوازی ,
سهند quazi ,
گپ ,
گپ گپ ,
پیشرو گپ گپ ,
مصاحبه پیشرو ,
مصاحبه رضا پیشرو با رادیو گپ گپ ,
مصاحبه رادیو پیشرو ,
مصاحبه mp3 پیشرو ,
دانلود سهند کوازی ,
رپلرزه ,
raplarze ,
raplarzeh ,
رپ پارس ,
رادیو رپ ,
رادیو اینترنتی ,
رادیو جوان ,
پادکست رادیو رپ ,
sahand gap gap ,
pishro gap gap ,
gag gap ,
gap gap ,
gapgap ,
radio gapgap ,
radio gap ,
دانلود رادیو گپ گپ ,
,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
شنبه 29 اسفند 1394 ساعت 21:59 |
بازدید : 6703 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
توپاک و کیلومیناتی (kill illuminati)
مرگ تقلبی توپاک
نویسنده : عارف
بعد از مرگ توپاک عده ای با رمزگشایی آلبوم آخر او و بررسی پرونده کاری او به وحشت افتادند
توپاک از قصد با کدگذاری زیرکانه ردپای مرگ تقلبی اش را در آثارش و بخصوص آلبوم آخرش بجا گذاشته بود
اما اینکه هنوز زنده هست یا نه, خدا داند
در هر صورت توپاک این کدگذاری ها را انجام داد و قصد داشته که مرگی تقلبی بسازد و از ایلومیناتی فرار کند.
دانلود PDF کامل مقاله
برچسبها:
توپاک ,
2pac ,
دفاع توپاک ,
شیطان پرستی و موسیقی ,
tupac ,
2pac iran ,
tupac iran ,
توپاک کیلومیناتی ,
مرگ توپاک ,
توپاک و اسلام ,
توپاک ,
,
قتل توپاک ,
مقتول توپاک ,
دادگاه توپاک ,
پدر توپاک ,
مادر توپاک ,
آفنی شکور ,
رپ بیست ,
آدرس جدید رپ بیست ,
آدرس جدید وبلاگ آرین رپ بیست ,
وبلاگ آرین کبیری ,
آرین کبیری ,
arian kabiri ,
arian rap20 ,
آرین رپ بیست ,
king of rap ,
iranian rock ,
middle east rock ,
سلطان رپ ,
2pac killuminati ,
killuminati ,
kill illuminati ,
فلسفه هفت روز توپاک ,
تئوری هفت روز توپاک ,
توپاک رپر ,
توپاک شیطان پرست ,
مرگ توپاک ,
قاتل توپاک ,
دشمن توپاک ,
مقاله رپ ,
نقد رپ ,
تلگرام رپ ,
بحث رپ ,
سبک رپ ,
موسیقی رپ ,
توپاک کیست ,
بیوگرافی توپاک ,
دانلود آهنگ توپاک ,
دانلود مقاله pdf ,
مقاله pdf رپ ,
ترجمه تکست توپاک ,
ترجمه لیریکس توپاک ,
ترجمه متن توپاک ,
ترجمه آهنگ توپاک ,
مرگ و زندگی توپاک ,
زندگی توپاک ,
فلسفه توپاک ,
ماکاوالی ,
توپاک اصلی ,
توپاک اسپانیایی ,
,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 17:53 |
بازدید : 9653 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
نگاهی به اشتباه خوب بهرام
Genere: Alternative, Electronic, Old School
پیش زمینه
اشتباه خوب نام هفتمین آلبوم بهرام یا شاید بهتره اشاره کنم سومین آلبوم رسمی بهرام رپر پارسی زبان هستش
آلبومی که با قیمت 30 هزار تومان برای فروش دیجیتال گذاشته شد
شاید این آلبوم گرون ترین آلبوم موسیقی ایران بوده. در سایت آمازون این آلبوم رتبه ششم پر درامد ترین آلبوم هیپ هاپ رو به خودش اختصاص داده
از همین روی این مجموعه در بیلبورد پرفروش ترین آلبوم های غیر انگلیسی زبان ماهی که منتشر شد چارت چهارم رو گرفت
رایدئوهای اینترنتی و وبلاگنویسان زیادی نقد هایی از این مجموعه کردن که تقریبا بیش از 90% تعریف و تمجید بوده
مفهوم و ربط و پیچیدگی آثار از جلد های آلبوم گرفته تا متن و حتی بک وکال های کار پر از رموز مرموز با کد گذاری های مختلف به این آلبوم جذابیت خاصی داده که باعث شده کمتر کسی جرعت انتقاد فنی به این اثر رو داشته باشه.
بدون شک بهرام بدلیل گذشته درخشانش رهروان زیادی داره اما مسئله اینجاست که این آلبوم به شدت از نظر فنی ضعیفه و با اینکار بهرام هواداران تعصبی خودش رو به گمراهی میبره.
نقدهای رادیوئی که اول متن عرض کردم طوری به منتقدان این آلبوم اشاره میکردن که انگار دارن در مورد اشخاصی نادون صحبت میکنن که نمیدانند این آلبوم مال بهرام بزرگ هستش و هرکاری که بهرام کنه درسته و باید از کارش ستایش بشه.
نقد و بررسی
بهرام بعد از آلبوم سکوت چندسال سکوت کرد و بعد اشتباه خوب رو منتشر کرد
اشتباه خوب با صدایی نو و متفاوت از آلبوم های قبلی خونده شد, این میتونست یک نقطه قوت برای این آلبوم باشه اما مسئله اینجاست وقتی یک رپر چندسال هست که همه تشنه شنیدن صداش هستن
در حدی که رپرهایی نظیر نوید و X و Y سعی میکنن صدای بهرام رو تقلید کنن تا گوش مردم ارضاء بشه
بعد بهرام با صدایی دیگه میخونه! درصورتی که گوش ها منتظر صدای قبلی بودن و اگر سکوت بهرام 1 ساله بود میشد این مسئله رو یک نقطه قوت آلبوم دونست اما متاسفانه این عملکرد غیر حرفه ای بود.
وزن و قافیه ها تکی و ساده و بصورتی بود که انگار رپر برای نوشتن حرف ها وقت نکرده روی آرایه ها کار کنه و بیشتر روی بیت حرف زده تا اینکه رپ بکنه که این خودش بزرگترین ضعفه چرا که شخصی مثل بهرام آب و آتیش رو توی آثار قدیمیش کنار هم قرار میداد. یعنی فن نوشتاری و خط داستان رو باهم روی موزیک حفظ میکرد و با فلوئی قابل قبول کار رو تا پایان بصورت اصولی هدایت میکرد.
با وجود اینکه تحلیل ها و رمزگشایی های آلبوم نشان دهنده این هستن که آلبوم حرف هایی متفاوت از آلبوم های قبلی داره اما تکرار بیش از حد به چشم میخوره و تو ذوق میزنه
از حرف های تکراری بهرام که توی آلبوم های قبلی زده بود میشه به بخش هایی اشاره کرد که
از خوابیدن آدم ها روی هم گرفته تا سختی های کار موسیقی زیرزمینی بین نگاه های سنتی و حتی بیت آهنگ "ساز" و "حرف های من" که ظاهرا هردو سمپل شده از آهنگ های قدیمی ایرانی هستن.
عده ای از تحلیل گران میگفتن این آلبوم نگاهی به گذشته هستش و ایراد از شنونده هاست که درک این مسئله رو نداشتن
این یک توهین به مخاطبه که هرکاری میخوای بکنی و بعدش بگی شما نفهمیدید. چرا که هنرمند اگر اثری رو برای فهمیدن میسازه باید جوری بسازه که بشه فهمید اگر هم برای این میسازه که تحلیل گران چیره دست بفهمنش و کد گذاری هارو باز کنن تا اثر جذابیتش بیشتر بشه دیگه این تقصیر مردم و مخاطب ها نیست.
تنها تیکه ای که بدرستی به گذشته اشاره کرده اون قسمتیه که به آهنگ "دلنوشت" اشاره میکنه که اون تیکه هم از نظر نوشتاری و فلو واقعا سطح پایینی داره و رپر نتونسته بخوبی اشاره دلنشینی به گذشته کنه.
در مورد فلو این آلبوم باید بگم ضعیف ترین نقطه ش بود
کلماتی که رپر توی متن کم آورده و مجبوره روی بیت بکشه تا بتونه برسه به کلمه بعدی
اسکیت ها هم یکی از اون نکته هایی بودن که تحلیل گران به کسانی که با اسیکت ها ارتباط برقرار نکردن توی نقد درگیر شدن که بازهم باید بگم اگر اسکیت جذابیتی نداره و طولانیه دلیل نمیشه ایراد از مخاطبی که ارتباط برقرار نکرده باشه بلکه رپر اگر میخواست بفهمن باید آسونتر و جذابتر درستش میکرد.
در مورد بیت ها نظر خاصی نمیدم چون تخصص من نیست اما بیش از حد فضای کارها Old بود و ظاهرا به اسم زیرزمینی بودن این جذاب نبودن رو یدک میکشید. یعنی آلبوم بدلیل اینکه زیرزمینی بود از قصد خشک ساخته شد تا مخاطب ها درگیر بیت نشن! به نظرم کودکانه س وقتی بتونی توی فضای زیرزمینی بیت جذاب بسازی و از قصد کم کاری کنی تا تحلیل گران موافقت بگن هدف آلبوم این بوده که ذهن مخاطب بره به سمت حرف ها!
متاسفانه به اسم زیرزمینی بودن و موسیقی دگرگونه آلترناتیو هنرمندان ما هرچیزی رو درست میکنن و میگن هرکی خوشش نیومد نفهم بودن از خودشه.
بهرام اعلام کرده هرکسی میتونه یک برداشت از اشتباه خوب داشته باشه و آلبوم چند لایه ای هستش
اما وقتی تحلیل هایی که دوستان نوشته بودن رو خوندم بازهم برام قابل قبول نبود که فن کنار گذاشته بشه و حرف بجاش بشه ملاک قوی بودن اثر, چون اگر محتوا به فن مقدم باشه دیگه این کار اسمش موسیقی نیست و باید براش اسم جدیدی گذاشت و از موسیقی جداش کرد و از همه مهم تر محتوا در آثار عاشقانه و گنگستا و ... هم یافت میشه چرا که همه چیز زندگی هست و نمیشه گفت کارهای فلسفی یا حتی اجتماعی محتوای بیشتری در برابر آثار دیگه دارن و اینکه اگر موسیقی به حرف بود هرکسی باید موسیقیی که زبانش رو متوجه میشد رو گوش میکرد و ما نمیتونستیم به امینم و مایکل جکسون و... گوش بدیم و باید فقط دنبال زیرنویس موزیک ویدئوهاشون میگشتیم و صدای سیستم رو میبستیم و فقط میخوندیم که چی گفتن!
پس ابزار مهمه و بقیه نکات تنها کد گذاری هایی هستن که وجودشون الزامی نیست اما آثار رو جذاب میکنه.
ممنون از دوستانی که وقت گذاشتن
دانلود PDF کامل مقاله
...
تماس با من
برچسبها:
bahram ,
bahram nouraei ,
رادیو دیوار ,
دانلود نسخه رادیو دیوار ,
رادیئو دیوار ,
دیوار رکوردز ,
صحبت های بهرام در مورد آلبوم ,
24 ساعت بهرام نورایی ,
بهرام نورائی ,
نورائی ,
نورایی ,
بهرام رپر ,
middle east hip hop ,
beat middle east hip hop ,
middle east rap ,
bahram fans ,
bahram 24 saat ,
radio divar ,
divar records ,
ehsan atour ,
atour ,
ehsan ,
atour bahram ,
atour divar ,
divaar ,
divar ,
divar company ,
بهرام رادیو دیوار 24 ساعت ,
بهرام اشتباه خوب ,
بهرام نقد اشتباه خوب ,
نقد و بررسی آلبوم اشتباه خوب ,
اشتباه خوب بهرام ,
نقد اشتباه خوب بهرام ,
نقد آلبوم بهرام ,
نقد آهنگ سوز بهرام ,
نقد آلبوم های رپ ,
تحلیل آهنگ بهرام ,
بررسی آلبوم بهرام ,
نقد اشتباه خوب ,
نقد اشتباه خوب بهرام نورائی ,
بهرام نورائی اشتباه خوب ,
نقد البوم اشتباه خوب ,
بهرام اشتباه خوب ,
bahram eshtebahe khoob ,
bahram eshtebahe khub ,
bahram nouraei eshtebahe khoob ,
bahram bouraei good mistake ,
,
,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
|
دو شنبه 24 اسفند 1394 ساعت 20:11 |
بازدید : 13131 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
امینم و ایلومیناتی
طیف گسترده ای از مردم بعد از دیدن عکس پروفایل امینم و فیلم سینمایی Interview بر این باورند که امینم فردی شیطان پرست و همجنسگرا است
مقاله ای با استدلال نوشتم برای روشنگری اینکه امینم دقیقا در مقابل این دو خط فکری قرار داره و قصد مبارزه باهاشون رو داره
دانلود PDF کامل مقاله
تماس با من
برچسبها:
فرق امینم با اسلیم شیدی ,
رپ بیست ,
آیا امینم شیطان پرست است ,
تحلیل آلبوم امینم ,
تحلیل رپ ,
تحلیل امینم ,
تحلیل موزیک ویدئو امینم ,
تحلیل آهنگ امینم ,
تحلیل آثار امینم ,
تحلیل هیپ هاپ ,
امینم و ماسون ها ,
امینم و فراماسونری ,
امینم فراماسون ,
امینم شیطان ,
نقد امینم ,
نقد rapgod ,
نقد eminem ,
نقد آهنگ ,
نقد آلبوم ,
امینم فیلم interview ,
امینم همجنسگرا ,
امینم همجنسباز ,
امینم و اسلیم شیدی ,
اسلیم شیدی ,
اسلیم شیدی و امینم ,
معنی شعر امینم ,
هدف ایلومیناتی ,
هدف امینم ,
امینم کیست ,
بیوگرافی امینم ,
بزرگترین رپر ,
بهترین رپر ,
آدرس جدید رپ بیست ,
آرین رپ بیست ,
وبلاگ رپ بیست ,
rap20 ,
20rap ,
rapbist ,
bistrap ,
rap eminem ,
هواداران امینم ,
هواداران eminem ,
هواداران اسلیم شیدی ,
هواداران slim shady ,
rap 20 ,
rap bist ,
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
|
چهار شنبه 19 اسفند 1394 ساعت 14:28 |
بازدید : 5952 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
bahram ,
bahram nouraei ,
رادیو دیوار ,
دانلود نسخه رادیو دیوار ,
رادیئو دیوار ,
دیوار رکوردز ,
صحبت های بهرام در مورد آلبوم ,
24 ساعت بهرام نورایی ,
بهرام نورائی ,
نورائی ,
نورایی ,
بهرام رپر ,
middle east hip hop ,
beat middle east hip hop ,
middle east rap ,
bahram fans ,
bahram 24 saat ,
radio divar ,
divar records ,
ehsan atour ,
atour ,
ehsan ,
atour bahram ,
atour divar ,
divaar ,
divar ,
divar company ,
بهرام رادیو دیوار 24 ساعت ,
آدرس جدید رپ بیست ,
آدرس جدید وبلاگ rap20 ,
rap20 new address ,
وبلاگ آرین کبیری ,
وبلاگ آرین رپ بیست ,
arian rap20 ,
rapbist ,
rap20 rapbist ,
rapbist rap20 ,
,
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
|
دو شنبه 17 اسفند 1394 ساعت 17:21 |
بازدید : 2250 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
مصاحبه رادیوئی با هیچکس بعد از انتشار آلبوم جنگل آسفالت
مصاحبه مال نوروز 1386 هستش یعنی وقتی که هیچکس 21 ساله ش بود...
دانلود از پیکوفایل
نکته اول: سالها بعد از این مصاحبه هیچکس توی فیس بوکش نوشت وای به حال کسایی که رپ رو از طریق این رادیو شناختن و دنبال میکنن!! دلیل این استاتوس تند هیچکس حمایت این رادیوها از رپرهای فوق ضعیف بود که موضوع شعراشون روزانه و حاشیه ساز و برای این رادیوها جذاب بود.
نکته دوم: دلیل اینکه هیچکس لفظ قلم صحبت نمیکنه اینه که به لفظ لومپن اعتقادی نداره و مثل تمام رپرهای سراسر جهان توی مصاحبه ها با ادبیات واقعی حرف میزنه.
برچسبها:
دانلود مصاحبه هیچکس ,
آرین کبیری ,
آرین رپ بیست ,
وبلاگ جدید آرین ,
آرین rap20 ,
rap20loxblog ,
آدرس جدید وبلاگ رپ بیست ,
آدرس جدید رپ بیست ,
تلگرام رپ بیست ,
hichkas ,
hichkas jangale asphalte ,
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
|
یک شنبه 16 اسفند 1394 ساعت 1:25 |
بازدید : 3594 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
دوستان قدیمی که مارو پیدا کردن توی نظرات برامون بنویسن
(بزودی این وب شروع به کار خواهد کرد)
آرین رپ بیست : سلام دوستان بعد از مسدود شدن وبلاگ رپ بیست (rap20.loxblog.com) با آدرس rapbist.loxblog.com ادامه میدیم
برای اینکه دوباره همو گم نکنیم میتونید عضو صفحه اینستاگرام من بشید. ممنون از همه
instagram.com/AriyanKabiri
برچسبها:
رپ بیست ,
گرافیتی ,
گرافیست ,
کانال رپ تلگرام ,
کانال تلگرام واسه رپ ,
کانال هیپ هاپ تلگرام ,
کانال رپرها تلگرام ,
کانال خواننده ها تلگرام ,
دیوارنویسی ,
رپ ,
بیست رپ ,
rapbist ,
telegram rapbist ,
arian rap 20 ,
آرین رپ بیست ,
رپ ,
رپ لوکس بلاگ ,
رپ بلاگفا ,
rap20 ,
rap ,
hip hop ,
20rap ,
rap loxblog ,
rap blog ,
rap blogfa ,
کانال رپ تلگرام ,
چنل تلگرام ,
تلگرام رپ ,
رپ بیست تلگرام ,
بیست رپ تلگرام ,
رپ20 ,
20 رپ ,
وبلاگ بیست رپ ,
وبلاگ 20رپ ,
وبلاگ 20rap ,
,
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
|
|
|