|
جمعه 27 فروردين 1395 ساعت 14:46 |
بازدید : 2513 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
rapbist ,
rapbistloxblogcom ,
rap20 ,
rap20loxblogcom ,
رپ نقد ,
رپنویس ,
نویسنده رپ ,
آموزش رپ ,
پیج اینستاگرام رپ ,
پیج آرین رپ بیست ,
arian rap20 facebook ,
arian instagram ,
arian kabiri rap ,
فرق امینم با اسلیم شیدی ,
نقد امینم ,
arian kabiri ,
ariyan kabiri ,
aryan kabiri ,
iranian hip hop ,
رپ بیست ,
آرین کبیری ,
آرین رپ بیست ,
نقد رپ ,
تحلیل رپ ,
درمورد رپ ,
فرهنگ هیپ هاپ ,
هیپ هاپ چیست ,
اینستاگرام رپ ,
iranian rap ,
persian rap ,
persian hip hop ,
نقد توپاک ,
نقد رپ پارسی ,
رپ فارسی ,
رپ پارسی ,
مقاله رپ ,
مقاله رپی ,
هیپ هاپ اینجاست ,
,
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
|
جمعه 27 فروردين 1395 ساعت 12:50 |
بازدید : 3017 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
تحلیل آلبوم Recovery از Eminem
نوشته شده توسط عارف
دانلود PDF
برچسبها:
آدرس جدید رپ بیست ,
آدرس جدید وبلاگ رپ بیست ,
امینم ,
تحلیل آلبوم ,
تحلیل رپ ,
وبلاگ rap20 ,
rap20loxblog ,
لوکس بلاگ ,
آدرس جدید رپ بیست لوکس بلاگ ,
وبلاگ آرین رپ بیست ,
وبلاگ آرین کبیری ,
آرین ,
آرین رپ ,
arian rap20 ,
rapbist ,
rap20 ,
raploxblog ,
te;egram rapbist ,
ariyan kabiri ,
,
نقد رپ ,
,
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
|
شنبه 21 فروردين 1395 ساعت 17:55 |
بازدید : 2281 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
radio divar ,
radio divar hichkas ,
radio divar amir tataloo ,
مصاحبه هیچکس ,
مصاحبه رادیو دیوار ,
رادیو دیوار ,
رادیو دیوار دانلود ,
دانلود رادیو دیوار ,
دانلود مصاحبه امیر تتلو ,
دانلود مصاحبه رادیویی امیر تتلو ,
دانلود رادیو رپ ,
مصاحبه رپ ,
دانلود مصاحبه رادیو دیوار ,
لینک دانلود رادیو دیوار ,
رایدو دیوار ,
دیوار رادیو ,
radio divar ,
radio divar1 ,
radio divar podcast ,
radio divar podciast ,
divar radio ,
tataloo radiodivar ,
divar tataloo ,
divar hichkas ,
hichkas divar ,
hichkas interview ,
tataloo interview ,
radiodivar interview ,
rap20 ,
arian kabiri ,
arian rap20 ,
rapbist ,
rapbistblogfa ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
|
شنبه 14 فروردين 1395 ساعت 13:44 |
بازدید : 5192 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
فرق موزیک ویدئوهای زیرزمینی و مین استریم
ویدئوهای زیرزمینی (Underground)
به تازگی فضای کلاسیک زیرزمینی توی ویدئوهای هیپ هاپ ایرانی باب شده که خیلی ها فکر میکنن این یک پسرفت باشه و دلیل این تفکر خام اینه که دوستان ویدئوهای زیرزمینی بزرگان موسیقی زیرزمین دنیا رو دنبال نکردن برای مثال ویدئوهای صدای اتحاد , مسافر , قبرستون هیپ هاپ , سایفر پیشرو , یه مشت سرباز و… بدلیل اینکه این ویدئوها مثل ویدئوهای پاپ یا کلا فضای تجاری نداره و برعکس خیلی ادیت های ساده و کمرنگ با چرخش کم دوربین و… رو دارن دوستان به اشتباه فکر میکنن این ویدئوها ضعیفتر از ویدئوهای پاپ هستن این نوع ویدئو ساختن کار هرکس نیست و توی ایران معمولا مثل ویدئو یاس و تک ناین کار نچندان پخته ای در میاد مگر اینکه یک فکر بزرگ پشتش باشه که نمونه های خیلی خوبی توی سبک های زیرزمینی دیگه هم از این نوع ویدئو ساختن استفاده میشه برای مثال ویدئو Nothing Else Matters از گروه Metallica یک نمونه خیلی خوب از ویدئوهای زیرزمینیه که مثل حرف های توی آهنگ با ویدئو ثابت کردن که “هیچ چیز برامون مهم نیست” و از لحظه هایی که داشتن موزیک رو دور هم میساختن فیلم گرفتن و ویدئوش کردن با اینکه میتونستن خیلی ادیت های رنگی و مکان های باکلاس برن و لباس های رسمی و نو بپوشن برای ساختن ویدئوشون اما زیرزمین خواستگاهش چیز دیگه ای هستش.
ویدئوهای تجاری (Main Stream)
تعریف هایی که از ویدئوهای زیرزمینی کردم دلیل نمیشه که از ویدئوهای خوب مین استریم (تجاری) بدی بگم اما متاسفانه این نوع ویدئو اکثرا خواننده ها و حتی کارگردان هایی توش دست دارن بیشتر دنبال پول هستن و شهرت هم یکی دیگه از ریشه هاش هستش که باعث شده خیلی ها وارد این مارکت بشن اما بازهم ویدئوهای خیلی خوبی توی مین استریم پیدا میشه و شاید اکثر ما بیشتر ویدئوهایی که دوست داریم مین استریم یا همون تجاری باشن اما امکانات زیادی میخواد و ممکنه روزی دیگه ویدئوها به کار نیاد و حتی بزرگانی مثل مایکل جکسون ویدئوهایی دارن که اگه امروز منتشر میشد زیاد جواب نمیگرفت و این نشون میده ویدئوهای مین استریم رو باید با دقت بیشتری ساخت بجای استفاده بیشتر از تکنولوژی باید ایده های روی خوبی کار کرد مثل رقص های مایکل جکسون یا ایده های اکثر ویدئوهای امینم.
دانلود pdf این مقاله
برچسبها:
مقاله ,
رپ بیست ,
وبلاگ رپ بیست ,
آرین رپ بیست ,
آدرس جدید رپ بیست ,
آدرس جدید rap20 loxblog com ,
rap20 loxblog ,
رپ بیست لوکس بلاگ ,
رپ20 ,
رپ20 لوکس بلاگ ,
وبلاگ آرین رپ بیست ,
نقد آرین ,
نقد آرین کبیری ,
نقد آرین رپ بیست ,
دیس آرین رپ بیست ,
دیس آرین کبیری ,
آرین کبیری نویسنده ,
آرین رپ ,
arian ,
arian kabiri ,
arian rap20 ,
arian rapbist ,
arian loxblog ,
آدرس جدید رپ بیست ,
,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
یک شنبه 8 فروردين 1395 ساعت 18:55 |
بازدید : 5131 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
توپاک ,
دانلود موزیک ویدیو hit em up توپاک ,
دانلود موزیک ویدیو 2pac ,
دانلود موزیک ویدیو dr dre ,
2pac iran ,
دانلود موزیک ویدیو if my homie calls ,
,
دانلود موزیک ویدیو smile ,
دانلود موزیک ویدیو scarface ,
دانلود موزیک ویدیو دیس توپاک به بیگی ,
دیس توپاک به نوتوریوس بی آی جی ,
دانلود همکاری توپاک و دکتر دری ,
رپ دری ,
دکتری دری ,
اسنوپ داگ ,
موزیک ویدئو اسنوپ داگ و توپاک ,
موزیک ویدئو توپاک و بیگی ,
موزیک ویدئو توپاک و اسکارفیس ,
توپاک و اسکارفیس ,
توپاک و کارگردان های ایرانی ,
گوبی رحیمی ,
برادران هیوز ,
توپاک هیت ام آپ ,
,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
جمعه 6 فروردين 1395 ساعت 15:25 |
بازدید : 2506 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
نگاهی به صبح بخیر ایران صادق
Genere: Rap Pop
پیش زمینه
صبح بخیر ایران اولین آلبوم کوتاه رپ پارسی نبود اما بدون شک اولین آلبوم کوتاه موفق رپ پارسی بود که با 6 قطعه درسال 1390 منتشر شد
بعد از انتشار این مجموعه استعدادها و حتی بزرگان دیگه تشویق شدن برای انتشار EP بجای تک آهنگ و این یک تحول خوب بود
این مجموعه کوتاه خبر از پایه گذاری تشکل یا همون Label جدید به نام کاغذ رکوردز رو میداد
معرفی استعدادی به نام صادق با آهنگسازی به نام پورنام و شاید از همه مهم تر پرکار شدن ابلیس با نام جدید حصین.
نقد و بررسی
تعجب میکنید اما باید اینطور شروع کنم بعد از انتشار اثر یه روز خوب میاد از هیچکس ژانر جدیدی وارد موسیقی رپ پارسی شد که به شدت مخرب بود!
از Intro آلبوم سکوت بهرام گرفته تا با من قدم بزن سورنا و 90% از EP صبح بخیر ایران صادق
بدلیل ضعف لهجه و زبان پارسی در ریتمیک تلفظ کردن کلمات برخی از رپرهای ایرانی ژانر جدیدی ساختند که تمپو پایین تری داره و به شکل ساده ای کلمات روی بیت کشیده میشه
روش مشابه این ژانر رو میشه در امریکای شمالی و کارهای Cheef Keef و Lil Wayne و Drake و... یافت که بر اساس لهجه ای که مردم اون منطقه صحبت میکنن موسیقیشون رو هم میسازن
یعنی موسیقی با کلام باید با زبان همخوانی داشته باشه تا مخاطبان بیشتری ارتباط احساسی با آثار برقرار کنن
اما اگر قرار باشه رپ بجای بین ریتم خوانی تبدیل بشه به روی ریتم خوندن (مثل بحر طویل) دیگه نمیتونه رپ قویئی باشه و در مقایسه با فلوهای پیوسته و سخت شکست میخوره.
بنابرین این مجموعه کوتاه رو بیشتر باید دلی نگاه کرد و توی وزن و قافیه ها و تا حدودی استایل و بیت ها بررسی کرد.
سعی میکنم به هر قطعه گریزی بزنم و بصورت کلیشه ای دونه به دونه قطعه هارو بررسی نکنم چون به نظرم کار زیاد جالبی نیست و یک نگاه از بالا و خشک رو به مخاطب میده که از هنر دلزده میشه و خودم قبلا تجربه ش کردم.
بیت های آلبوم اکثرا ترکیب شده هستن که بعضی از دوستان به اشتباه فکر میکنن تلفیقی هست
ترکیب یعنی استفاده از سازها و تلفیق یعنی ساختن یک موسیقی با عناصر دو یا چند سبک موسیقی که حرکت بسیار کمیابی توی موسیقی هستش و منتقدین زیادی هم داره. بگذریم..
همونطور که گفتم فلو ها کش دار و ضعیف هست که اگر صادق روی بیت هایی به این شکل "پاپ" میتونست رپ ریتمیک و پیوسته ای سوار کنه واقعا جای تحسین داشت
نکته جالب توجه شروع کارهاست که بعضیاشون حتی 1 دقیقه Intro خالی دارن و بعد شروع میشن که حرکت جالبی بود و البته قبلا بعضی رپرها مثل "یاس - با من باش" این حرکت رو انجام داده بودن اما به این موفقی نبودن و نتونسته بودن کاری کنن که مخاطب با 1 دقیقه قبل از شروع خواننده با اثر زندگی کنه.
Intro ها واقعا خوب انتخاب شدن از شروع تصور برانگیز "جفت کفش گرفته" تا عوض شدن آهنگ های قدیمی ایرانی در "صبح بخیر ایران"
استفاده سازها قطعا مخالفان زیادی بین نوازندگان موسیقی پاپ ما داشته اما مسئله اینجاست قصد صادق تلفیق نبوده بلکه ترکیب بوده و امثال آقای امین بیداد که دشمنی عجیبی با ترکیب موسیقی بدون تلفیق دارن باید بدونن اینکار (ترکیب کردن بی ربط ساز و سبک) اسمش ساز انداختن روی بیت نیست بلکه تجربه ای از ترکیب هست و کاملا قابل احترامه.
سنگین آهنگی که خیلی از استفاده کننده های ماریجوآنا بهش اعتیاد دارن عمق عجیبی داره که از نظر موزیک خیلی روش کار کردن تا بتونه روح مخاطب رو با تیرگی اتاقی که توش نشسته آشنا کنه و به نظرم این از آثار موندگار رپ ایران میشه اما اینکه غیر ایرانی های هیپ هاپی از شنیدن این نوع رپ بدشون میاد یا ... نمیدونم.
آسمون بسیار شباهت داره به آهنگ "یه روز خوب میاد" از هیچکس که حتی موضوع و صدای صادق شبیه به هیچکس شده توی این اثر.
صدای جدیدی که از حصین توی این مجموعه میشنویم بدون شک اگر نبود آلبوم به این خوبی بزرگ نمیشد.
آهنگ "جفت کفش" هم ضعف بزرگش اینه که صدای صادق اصلا به بیت نمیخوره و یک خش مشخصا ادایی و مصنوعی از صداش درمیاره که حس طبیعی موزیک رو خراب میکنه.
آهنگ "آخرین شانس" که میگن از پورنام هست واقعا قطعه اضافی و بی استفاده این مجموعه هست که مشخص نیست به چه دلیل در این مجموعه یک ترانه غمگین عاشقانه از آهنگساز با ترانه ای بی احساس اون هم با طول 1 دقیقه گذاشته شده!!!
سعی کردم دونه به دونه آهنگارو بطور کلی بررسی کرده باشم اما واقعا درکل یک مجموعه دلی خوب بود که نوآوری هایی داشت که خیلی موافق و مخالف داشت و من از این نوع مجموعه ها به شدت لذت میبرم
آهنگ نمک نشناس هم میتونست معرف صدای زن جدیدی باشه که اسم این خانوم تا حدودی گمنام هست و ترانه هایی بصورت گسترده و تکی از ایشون نشنیدیم!
کورس ها به خوبی با تنوع تقصیم شده و هیچکدوم رو هنرمند اصلی مجموعه که مشخصا صادق هست اجرا نکرده
و بجز قطعه "جفت کفش" باقی کورس ها رپ نیستن یا اینکه اثر کورس نداره که بازهم نکته قابل تحسینه.
در آخر باید در مورد پایان و Outro آهنگ ها بگم که شنونده رو منتظر نگه میداشت
از پیانو پایانی "نمک نشناس" گرفته تا افکت بارون آخر "آسمون" و محو شدن "سنگین" و...
صبح بخیر ایران رو میشه یه آغاز خوب با تجربه های مختلف و دور از هیپ هاپ واقعی دونست
آخرین قدرت هیپ هاپی اثر در وزن و قافیه های دو کلمه ای که تکنیک صحیح نوشتن رپ هست خلاصه شد و اگر این امتیاز نبود قطعا آلبوم بطور کلی خراب میشد اما این عنصر حفظ شد.
دانلود مقاله در فایل PDF
...
تماس با من
برچسبها:
نقد آلبوم صبح بخیر ایران ,
sadegh ,
sadegh sob bekheyr iran ,
sobh bekheyr iran ,
rapbist ,
رپ بیست ,
رپبیست ,
رپ20 ,
رپ 20 ,
sadegh sobh bekheyr ,
صادق و حصین صبح بخیر ایران ,
نقد آهنگ ,
نقد آلبوم ,
نقد تک آهنگ ,
نقد آهنگ سنگین ,
نقد صادق ,
نقد حصین ,
نقد آلبوم رپ ,
sadegh sonh bekheyr iran naghd ,
naghde rap ,
rapbist ,
rap20 ,
rap20loxblog ,
rap20glxblog ,
rap20mahtarin ,
sadegh ft ho3ein ,
نقد آلبوم های رپ ,
نقد آلبوم های رپ فارسی ,
رپ فارسی ,
رپ پارسی ,
iranian hip hop ,
,
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
|
سه شنبه 3 فروردين 1395 ساعت 12:15 |
بازدید : 2687 |
نویسنده :
Ariyan Kabiri | آرین کبیری
| ( نظرات )
|
برچسبها:
دانلود رادیو گپ گپ ,
رادیئو ,
رادیو رپ ,
رپ بیست ,
آدرس جدید رپ بیست ,
سهند کوآزای ,
سهند کوازی ,
سهند quazi ,
گپ ,
گپ گپ ,
پیشرو گپ گپ ,
مصاحبه پیشرو ,
مصاحبه رضا پیشرو با رادیو گپ گپ ,
مصاحبه رادیو پیشرو ,
مصاحبه mp3 پیشرو ,
دانلود سهند کوازی ,
رپلرزه ,
raplarze ,
raplarzeh ,
رپ پارس ,
رادیو رپ ,
رادیو اینترنتی ,
رادیو جوان ,
پادکست رادیو رپ ,
sahand gap gap ,
pishro gap gap ,
gag gap ,
gap gap ,
gapgap ,
radio gapgap ,
radio gap ,
دانلود رادیو گپ گپ ,
,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
|
|
|